• Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
Τετάρτη, 22 Μαρτίου, 2023
  • Login
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
  • ΤΟΠΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΓΟΡΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΖΩΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΟΥΣ ΚΟΥΣ
  • ΓΕΥΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
No Result
View All Result
Dytikanea.gr  - Δίκτυο Ενημέρωσης Δυτικής Αχαϊας
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
  • ΤΟΠΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΓΟΡΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΖΩΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΟΥΣ ΚΟΥΣ
  • ΓΕΥΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
No Result
View All Result
Dytikanea.gr  - Δίκτυο Ενημέρωσης Δυτικής Αχαϊας
No Result
View All Result

Τηλέφωνα: Πώς να γλιτώσετε από τις ανεπιθύμητες κλήσεις

dytikanea by dytikanea
27 Ιανουαρίου 2023
in ΕΛΛΑΔΑ, ΝΕΑ
0
Κορονοϊός: Με sms τα αποτελέσματα των rapid test στους πολίτες
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Κλήσεις στο σταθερό ή στο κινητό τηλέφωνο όπου άγνωστοι σας καλούν, ακόμα και σε ακατάλληλες ώρες, να αλλάξετε πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος, τηλεφωνίας ή φυσικού αερίου, που σας προτρέπουν να επενδύσετε σε χρηματοοικονομικά προϊόντα με μεγάλες αποδόσεις ή ακόμα και να παρακολουθήσετε την ομιλία ενός βουλευτή της περιοχής σας αποτελούν σήμερα τον μεγαλύτερο όγκο των αποκαλούμενων «ενοχλητικών κλήσεων».

Από την άλλη, υπάρχουν και οι κλήσεις από τις εισπρακτικές εταιρείες, κατά τις οποίες υπάλληλοί τους σας καλούν όλες τις ώρες και γίνονται ιδιαίτερα επίμονοι και ενοχλητικοί ή οι κακόβουλες φάρσες που γίνονται πάντα με απόκρυψη και συνήθως προέρχονται από κάποιον γνωστό.

Ωστόσο, ιδιαίτερα επικίνδυνες είναι οι κλήσεις που υποκρύπτουν απάτη και γίνονται από call centers του εξωτερικού, με στόχο να χρεώσουν τον αριθμό του τηλεφώνου σας με υπέρογκα ποσά.

Παρά την εναρμόνιση της χώρας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία (GDPR κ.λπ.) για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, όπως αναφέρουν νομικοί και εκπρόσωποι των τηλεπικοινωνιακών παροχών, το φαινόμενο των «ενοχλητικών κλήσεων» όχι μόνο δεν έχει εκλείψει, αλλά έχει εξελιχθεί σε «επιστήμη» που διαπερνά τη νόμιμη γραμμή άμυνας των πολιτών.

Το «μητρώο 11»

Τελικά, υπάρχει λύση για την προστασία των πολιτών έναντι των ανεπιθύμητων – ενοχλητικών κλήσεων; «Η ένταξη στο μητρώο του άρθρου 11 του νόμου 3471/2006 αποτελεί μονόδρομο ώστε να πάψει ένας πολίτης να δέχεται ανεπιθύμητες – διαφημιστικές ή προωθητικές – κλήσεις στο σταθερό ή στο κινητό τηλέφωνο. Εάν κάποιος δεν ενταχθεί στο συγκεκριμένο μητρώο, μέσω της αυτοματοποιημένης διαδικασίας που ακολουθούν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι κλήσεις για διαφημιστικούς – προωθητικούς σκοπούς βρίσκονται σε γκρίζα ζώνη» λέει ο δικηγόρος Χρήστος Τσιαμάκης.

Το «μητρώο 11» είναι μια λίστα την οποία οφείλει να τηρεί κάθε πάροχος υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με τα στοιχεία των συνδρομητών του που έχουν ζητήσει να μη δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις με ανθρώπινη παρέμβαση, για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς.

Πρακτικά, για να εγγραφεί κάποιος στο «μητρώο 11», θα πρέπει να απευθυνθεί στην εταιρεία με την οποία συνεργάζεται (Vodafone, Cosmote, NOVA κ.λπ.).

Οι εταιρείες προώθησης προϊόντων που συμμορφώνονται με τη νομοθεσία, λένε οι νομικοί, ακολουθούν μια συγκεκριμένη διαδικασία κατά τη διαμόρφωση της τελικής λίστας τηλεφωνικών αριθμών, στους οποίους πρόκειται να πραγματοποιηθούν κλήσεις για λογαριασμό του εντολέα τους (π.χ. ενεργειακός ή τηλεπικοινωνιακός πάροχος).

Εξαιρούν δηλαδή, πρώτα, με τη χρήση ειδικού λογισμικού τους τηλεφωνικούς αριθμούς στους οποίους δεν επιτρέπεται να πραγματοποιηθούν κλήσεις.

Οι εταιρείες που παραβαίνουν τον νόμο βρίσκονται αντιμέτωπες με την επιβολή διοικητικών προστίμων από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αλλά και με μηνύσεις – αγωγές αποζημίωσης για παραβίαση των προσωπικών δεδομένων.

Η διαδικασία

Το μητρώο του άρθρου 11 τηρούν υποχρεωτικά οι πάροχοι ηλεκτρονικών υπηρεσιών (π.χ. Cosmote, Vodafone, NOVA), καταγράφοντας τα στοιχεία των συνδρομητών τους που έχουν ζητήσει να μη δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις για κάθε είδους διαφημιστικούς – προωθητικούς σκοπούς.

Η διαδικασία είναι η εξής: Οι πελάτες μπορούν να καταθέσουν αίτηση σε υποκατάστημα του παρόχου τους, να καλέσουν στον ειδικό πενταψήφιο αριθμό τηλεφωνικής εξυπηρέτησης (π.χ. 13888 για την Cosmote, 13830 για τη Vodafone) ή να αποστείλουν email, ακολουθώντας τις οδηγίες για το μητρώο άρθρου 11 που περιγράφονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας τηλεπικοινωνίας που ανήκουν. Για να ολοκληρωθεί το αίτημα εγγραφής (ή και διαγραφής) στο μητρώο απαιτούνται 30 ημέρες.

Πάντως, η ένταξη στο μητρώο αυτό δεν προσφέρει καμία προστασία από εταιρείες και call centers που βρίσκονται ή εμφανίζονται να βρίσκονται στο εξωτερικό.

Απόκρυψη αριθμού

Ακόμα, ο συνδρομητής μπορεί να ζητήσει από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην οποία ανήκει να μη δέχεται κλήσεις με απόκρυψη αριθμού. Ετσι όταν κάποιος τον καλεί με απόκρυψη αριθμού, θα του δείχνει ότι ο αριθμός του είναι κατειλημμένος.

Σε περίπτωση που κάποιος συνδρομητής, παρότι είναι εγγεγραμμένος στο μητρώο του άρθρου 11, εξακολουθεί να δέχεται ενοχλητικές κλήσεις με απόκρυψη, μπορεί να κάνει αίτηση στον πάροχό του για εξουδετέρωση της απόκρυψης του καλούντος για περιορισμένο χρονικό διάστημα, με σκοπό να εντοπιστούν οι ενοχλητικές ή κακόβουλες κλήσεις.

Σε αυτή την περίπτωση, όταν σας καλεί κάποιος με απόκρυψη αριθμού, θα ακούει ηχογραφημένο μήνυμα μέσω του οποίου θα ενημερώνεται ότι η απόκρυψή του έχει εξουδετερωθεί. Ετσι μπορείτε να μάθετε ποιος αριθμός σας καλεί με απόκρυψη και στη συνέχεια να εντοπιστεί το άτομο που κάνει τις ενοχλητικές κλήσεις και να προχωρήσετε σε έγκληση αυτού που σας ενοχλεί.

https://www.in.gr/

Tags: Τηλέφωνα: Πώς να γλιτώσετε από τις ανεπιθύμητες κλήσεις
Previous Post

Οι γιατροί που εφημερεύουν το Σαββατοκύριακο 28 και 29 Ιανουαρίου

Next Post

Ένοχος 42χρονος για το βιασμό άστεγης έξω από καφετέρια

Next Post
Αχαΐα: 16χρονη κατήγγειλε επιχειρηματία για παρενόχληση

Ένοχος 42χρονος για το βιασμό άστεγης έξω από καφετέρια

Αναζητηση

No Result
View All Result




Πρόσφατα άρθρα

  • Το συγκινητικό αντίο του Δημήτρη Μπαρμπούνη στον αγαπημένο φίλο του Λάκη… “Πάντα θα σε θυμόμαστε με το χαμόγελο σου”
  • Η Μαριάννα Ζάννη – Λαμπροπούλου υποψήφια με τον Σπύρο Μυλωνά: “Είναι ένας άνθρωπος που μπορείς να βασιστείς”
  • Οι πρώτοι πενήντα υποψήφιοι στο συνδυασμό του Σπύρου Μυλωνά
  • Καθημερινός αγώνας για τη διαχείριση του πιο πολύτιμου αγαθού
  • Ανακοίνωση για την ύδρευση σε Κάτω Αχαΐα, Νιφορέικα και Αγιοβλασίτικα
  • Ομόφωνη αντίθεση του Δημοτικού Συμβουλίουστο υπό ψήφιση νομοσχέδιο για τα νερά
  • Δυτική Αχαΐα – 25η Μαρτίου: Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων του δήμου
  • Θλίψη στον Αλισσό για τον θάνατο του Ευάγγελου (Λάκη) Κοντογεώργου
  • Αχαΐα: Που θα γίνουν rapid test την Τετάρτη
  • Πάτρα: Πήγαν να διαρρήξουν τον πολυχώρο στην Ιχθυόσκαλα – Αγνωστοι προκάλεσαν ζημιές στο κτίριο
Dytikanea.gr  - Δίκτυο Ενημέρωσης Δυτικής Αχαϊας

© 2020 Κατασκευή ιστοσελίδας - DSDC.gr

Πληροφορίες

  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Follow Us

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ
  • ΤΟΠΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΓΟΡΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΖΩΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΟΥΣ ΚΟΥΣ
  • ΓΕΥΣΕΙΣ
  • ΑΠΟΨΕΙΣ

© 2020 Κατασκευή ιστοσελίδας - DSDC.gr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In