Παρέμβαση ουσίας, προς τον νέο Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος Νεκτάριο Φαρμάκη, έκαναν οι έμποροι της Δύμης, βλέποντας να καθυστερούν οι εργασίες κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, ζητώντας και συνάντηση μαζί του – με τεχνικό τους σύμβουλο – ώστε να του αναλύσουν το ζήτημα.
Ο πρόεδρος Κώστας Ρέλλος επικεντρώνεται στο οδικό τμήμα της περιοχής Κάτω Αχαΐας, που αφορά στην 6η εργολαβία, η οποία επηρεάζει το διοικητικό, οικονομικό και εμπορικό κέντρο της Δυτικής Αχαΐας, αφού διαθέτει δημόσιες και δημοτικές υπηρεσίες, τραπεζικά υποκαταστήματα, αστυνομία και παραρτήματα μεγάλων επιχειρήσεων, στο πλαίσιο της υφιστάμενης κατάστασης ως προς τις κυκλοφοριακές συνδέσεις της ΝΕΟ με την Παλιά Εθνική Οδό, που διέρχεται από τον οικιστικό ιστό της πόλης, εντός της ανάπλασης, με μεγάλα κυκλοφοριακά φορτία που την καθιστούν ιδιαιτέρως επικίνδυνη για τους χρήστες, ελάχιστα χρηστική και λειτουργική.
Η μελέτη κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου, ωστόσο, χωροθετείται νοτιότερα από τη σημερινή οδό και ξεκινά πριν την διασταύρωση με τον ποταμό «Πείρο» (με νέα γεφύρωση) κι έτσι η μοναδική κυκλοφοριακή σύνδεση με την ευρύτερη περιοχή και έδρα του δήμου προβλέπεται μέσω ανισόπεδου κόμβου Κάτω Αχαΐας, 25χλμ. μετά το ύψος της πόλης με κατεύθυνση προς Πύργο, κάτι που αποτελεί μέγα πρόβλημα, καθότι δεν είναι χρηστική.
Η αύξηση του μεταφορικού κόστους υπολογίζεται πάνω κατά 50%, σε σχέση με το σημερινό, κάτι που θα οδηγήσει κατοίκους, επισκέπτες και επιχειρηματίες να χρησιμοποιούν την ΠΕΟ κι ο κορεσμός της θα είναι αναπόφευκτος, η δε χρηστικότητα, ανύπαρκτη, αφού οι μετακινήσεις θα’ ναι δυσχερείς και πολυέξοδες. Το ίδιο προς τον Αραξο και για τους λουόμενους – τους καλοκαιρινούς μήνες – προς τις παραλίες, ενώ οι επιχειρηματίες θα επιβαρύνονται ιδιαιτέρως. Εντέλει, βρισκόμαστε προ μίας υποβάθμισης της περιοχής, όσο υποθηκεύεται το μέλλον της, με καμία μελλοντική αναπτυξιακή διέξοδο» υποστηρίζει ο Εμπορικός Σύλλογος.
Έτσι, θεωρείται απαραίτητη η άσκηση προαίρεσης για την κατασκευή ράμπας εξόδου από Πάτρα προς Κ. Αχαΐα σε περιοχή προ του ποταμού Πείρου και μία ράμπα εισόδου στην ίδια περιοχή, με κατεύθυνση προς Πάτρα, δηλαδή ενός ημικόμβου, άκρως εφικτού, ως μικρής κλίμακας αλλά ζωτικής σημασίας.
πηγή: ‘Πελοπόννησος”