Του Τρύφωνα Παχή*
Με την είσοδο του 2024 η υιοθέτηση της νέας ψηφιακής πραγματικότητας ειδικά εκ μέρους της μικρής και μεσαίας επιχείρησης, η προσαρμογή της δηλαδή στα νέα δεδομένα που δημιουργεί το διαδίκτυο και οι νέες τεχνολογίες, σε ότι έχει να κάνει με την επικοινωνία με το κοινό στο οποίο απευθύνεται και κατ’ επέκταση στις πωλήσεις της, είναι άμεση και επιτακτική διαδικασία η οποία θα έπρεπε ήδη να έχει ολοκληρωθεί, αν θέλει κυριολεκτικά να επιβιώσει!
Δεν είναι δυνατόν ειδικά αυτή η κατηγορία επιχειρήσεων και επαγγελματιών, να μην αξιοποιεί σωστά και ολοκληρωμένα τις δυνατότητες του internet, που παρέχει σε όλους εργαλεία οικονομικά, αξιόπιστα και απίστευτα αποτελεσματικά, με μετρήσιμο αποτέλεσμα, για να επικοινωνήσουν τα πλεονεκτήματα τους, να μιλήσουν για τον εαυτό τους και να προσεγγίσουν κοινά τα οποία στο παρελθόν ήταν πρακτικά αδύνατον να προσεγγιστούν, κυρίως λόγω κόστους! Δεν γίνεται να μην αντιλαμβάνεται ο μικρός και ο μεσαίος επιχειρηματίας ή ελεύθερος επαγγελματίας του 2023 και του 2024, πως λογικές του τύπου “εμένα με ξέρει ο κόσμος”, ή “δεν είναι για μένα αυτά”, δεν έχουν πια παρά ελάχιστη αξία και σημασία! Έχουν όμως τεράστια επίπτωση στην επαγγελματική του πορεία και όχι θετική!
Και μια είναι καλύτερα να μιλάμε με στοιχεία, ας δούμε πως διαμορφώθηκαν κάποια στατιστικά στοιχεία στην Ελλάδα το 2023, σε σχέση με το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (ή social media) και το πλήθος των ανθρώπων που τα χρησιμοποιεί σε καθημερινή πια βάση. Έχουμε και λέμε λοιπόν:
Ο συνολικός αριθμός χρηστών των social media στην Ελλάδα το 2023 διαμορφώθηκε στα 7,49 εκατ., ήτοι το 72,3% του συνολικού πληθυσμού.
Ο συνολικός αριθμός δε των χρηστών άνω των 18 ετών είναι 6,55 εκατ., το 76,1% του συνόλου.
Ας δούμε και την κατανομή των χρηστών ανά μέσο κοινωνικής δικτύωσης για το 2023:
Το Facebook έχει 5 εκατ. χρήστες
Το Instagram έχει 4.01 εκατ. χρήστες
Το Τικ Τοκ έχει 3,01 εκατ. χρήστες
Το Linked In έχει 2,1 εκατ. χρήστες
Το Twitter έχει 938 χιλ. χρήστες
Περισσότερες λεπτομέρειες μ’ ένα κλικ στο https://datareportal.com/reports/digital-2023-greece
Νομίζω πως τα παραπάνω στοιχεία είναι αρκετά ξεκάθαρα, σε σχέση με την αξία της επαγγελματικής μας παρουσία στο διαδίκτυο!
Δεκάδες οι επιστημονικές μελέτες και έρευνες τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, που καταγράφουν με σαφήνεια πως οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που έχουν ολοκληρώσει αυτή τη μετάβαση στη νέα ψηφιακή εποχή έχουν σαφές πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων! Και εδώ αναρωτιέται κανείς, είναι δυνατόν να υπάρχει στην εποχή μας επαγγελματίας ή επιχείρηση που να μην έχει μια σύγχρονη, καλαίσθητη και λειτουργική επαγγελματική ιστοσελίδα (όχι αυτή που του έφτιαξε ο …ανηψιός του ο Δημητράκης που σπουδάζει πληροφορική); Και όμως είναι!!! Που να μην έχει συγκροτημένη και σοβαρή παρουσία στα social media, ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνεται και το πώς θέλει να έλθει σε επαφή μαζί του; Και όμως είναι!!!
Το σωστά δομημένο και επαγγελματικού επιπέδου Digital Marketing (η χρήση δηλαδή των εργαλείων του διαδικτύου για επαγγελματική επικοινωνία και προβολή), έχει πολλά να προσφέρει στη δοκιμαζόμενη στους καιρούς μας μικρομεσαία επιχείρηση! Ας δούμε ενδεικτικά μερικά:
Μέσω του Digital Marketing μπορούμε να προσεγγίσουμε έναν εντυπωσιακά μεγάλο αριθμό ανθρώπων γρήγορα και οικονομικά!
Η πιο εξειδικευμένη επιλογή του κοινού στο οποίο απευθυνόμαστε, αυξάνει θεαματικά τα ποσοστά επιτυχίας!
Οποιαδήποτε ενέργεια κάνουμε έχει άμεσο αποτέλεσμα σε πραγματικό χρόνο!
Και πολλά πολλά ακόμη που δεν θα αναλύσουμε εδώ…
Η αποτελεσματική επαγγελματική μας παρουσία στο διαδίκτυο, είναι όμως μια διαδικασία που απαιτεί και γνώσεις και χρόνο. Η καθημερινή παρακολούθηση των στατιστικών στοιχείων που προκύπτουν από τις αναρτήσεις μας στα social media, το περιεχόμενο και η συχνότητα αυτών των αναρτήσεων, η σωστή ανάλυση των επισκέψεων στην ιστοσελίδα μας και η αποτελεσματική αξιοποίηση τους, είναι κομβικά ζητούμενα προκειμένου να έχουμε αποτέλεσμα όσο πιο σύντομα γίνεται (το οποίο φυσικά είναι μετρήσιμο ανά πάσα στιγμή)! Όπως μεγάλη σημασία έχει το ποια μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούμε και εάν τα χρησιμοποιούμε σωστά! Ή εάν η επαγγελματική μας παρουσία στις μηχανές αναζήτησης (πχ στη Google) είναι αυτή που πρέπει… Και πολλά ακόμη!
Στις μέρες μας υπάρχουν εργαλεία και λύσεις που μπορούν να βοηθήσουν καθοριστικά και να οδηγήσουν σε μια καλύτερη “επόμενη μέρα” τη μικρομεσαία ελληνική επιχείρηση και τον ελεύθερο επαγγελματία! Φτάνει να αξιοποιούνται σωστά, από εξειδικευμένα στελέχη με γνώση και εμπειρία και όχι από τον οποιονδήποτε, γιατί τότε τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν είναι περισσότερα από αυτά που θα γίνει απόπειρα να λυθούν!
Για να αλλάξουν τα πράγματα πρέπει να αλλάξουμε πρώτα νοοτροπία εμείς οι ίδιοι και αντιληφθούμε πως διανύουμε ήδη μια νέα εποχή, με πολλά πρωτόγνωρα χαρακτηριστικά! Ή θα προσαρμοστούμε και θα αξιοποιήσουμε ευκαιρίες και δυνατότητες, ή….
*Ο Τρύφωνας Παχής είναι πτυχιούχος του School of Economics του S.U.N.Y. at Buffalo
Στο παρελθόν έχει διατελέσει Νομαρχιακός Σύμβουλος Αχαΐας, Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Πατρέων και μέλος του ΔΣ του Επιμελητήριου Αχαΐας
Είναι μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας και Αντιπρόεδρος της Λέσχης Μικροεπιχειρηματικότητας Δυτικής Ελλάδας
Εργάζεται ως Σύμβουλος Επικοινωνίας και Digital Marketing