Κατά την ενημέρωση του Υπουργείου Υγείας για τη πορεία του κορονοϊού στην Ελλάδα, ο καθηγητής λοιμωξιολογίας, Σωτήρης Τσιόδρας ανακοίνωσε 4 νέα κρούσματα του νέου ιού στη χώρα και ενημέρωσε πως δεν υπάρχει το τελευταίο 24ωρο κανένας νέος καταγεγραμμένος θάνατος.
Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς ο οποίος τόνισε πως από τις 25 Μαΐου ξεκινούν οι μετακινήσεις από και προς τα νησιά.
Αναφορικά με το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων, ο κ. Χαρδαλιάς διευκρίνισε πως ενδέχεται να ανοίξουν την 1η Ιουνίου πως οι οριστικές αποφάσεις θα παρθούν την ερχόμενη Δευτέρα.
«Το μέτρο της 14ημερης καραντίνας για όσους εισέρχονται στη χώρα ισχύει μέχρι τις 31 Μαΐου» πρόσθεσε ο υφυπουργός αναφερόμενος στις εισερχόμενες πτήσεις.
Μιλώντας νωρίτερα στο Mega η κ. Ζαχαράκη, ειπε ότι αν ανοίξουν τα δημοτικά σχολεία θα κλείσουν στις 30 Ιουνίου.
————————-
Ξεκάθαρα θετικός ο Τσιόδρας για άνοιγμα των σχολείων
“Υπήρξε κάποιο επιδημιολογικό όφελος στο λουκέτο. Πολλές χώρες της ΕΕ ξεκίνησαν την επιστροφή των παιδιών. Σε κάποιες χώρες τα σχολεία δεν έκλεισαν ποτέ. Πρόσφατες δημοσκοπήσεις δείχνουν την αγωνία των ανθρώπων. Πολλοί γονείς δεν θέλουν να τα στείλουν στο σχολείο. Από την άλλη, κάποιοι γονείς δεν μπορούν να υποστηρίξουν την διδασκαλία από το σπίτι”, τόνισε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας.
Και συνέχισε: “Ενώ υπάρχουν επιχειρήματα για επιστροφή στο σχολείο, πολλοί λένε πως η επιστήμη δεν έχει φτάσει στο επίπεδο για 100% ασφάλεια. Τώρα δεν υπάρχουν δεδομένα πως τα παιδιά είναι 100% ασφαλές να επιστρέψουν στα σχολεία. Δείχνουν ότι τα παιδιά δεν διατρέχουν άμεσο κίνδυνο. Υπάρχουν όμως και παιδιά που θα περάσουν βαριά τη νόσο και παιδιά που περνούν το σπάνια φλεγμονώδες σύνδρομο. Το συμπέρασμα δεν είναι πως δεν συμβαίνουν αυτά, αλλά ότι συμβαίνουν πολύ σπάνια. Να μη μένουμε όμως σε αυτά τα σπάνια ευρήματα.
Ο ιός αυτός αντιμετωπίζεται με ιδιαίτερο τρόπο, αλλά δεν μπορεί να σταματήσει τη ζωή.
Οι λόγοι υπέρ του επιχειρήματος για επιστροφή στα σχολεία
Πρώτον, υπάρχει ανισότητα στην εκπαίδευση για παιδιά που δεν έχουν μεγάλη οικονομική δυνατότητα.
Δεύτερον, υπάρχει κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική γνώση. Πολλά παιδιά δεν παρακολουθούσαν στο εξωτερικό ολοκληρωτικά την εκπαίδευση.
Τρίτον, αναγνωρίζονται περισσότερες επιπτώσεις στην πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών. Ας μην υποτιμάμε την επιρροή του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των παιδιών.
Τέταρτον, υπάρχουν οικονομικοί λόγοι. Το κόστος της μη παρακολούθησης θα είναι πάντα υψηλότερο για ένα παιδί που ζει σε ένα περιβάλλον με προβλήματα.
Τέλος, είναι σημαντικό να ξέρει κανείς τι θα κάνει το παιδί που δεν θα πάει σχολείο. Αν είναι σπίτι, σε απομόνωση, θα είναι ασφαλέστερο. Αν όμως βγαίνει να παίζει στη γειτονιά, τότε εκτίθεται σε κίνδυνο. Οριζόντιες αποφάσεις είναι δύσκολο να λαμβάνονται.
Το άνοιγμα των σχολείων για τα μικρά παιδιά παραμένει ένα σύνθετο δίλημμα. Υπάρχουν αρκετά υπέρ και κάποιοι ενδοιασμοί. Από την άλλη η δεδομένη χρονική στιγμή μοιάζει η καταλληλότερη για να επιστρέψουν τα περισσότερα παιδιά, υπό προϋποθέσεις, στην κανονικότητα που τους στερήσαμε. Κατά τη γνώμη μου τα οφέλη είναι περισσότερα από τους κινδύνους. Κι όσο περνά ο καιρός, το κοινωνικό κόστος του να κρατά κανείς σχολεία κλειστά θα μεγενθύνεται. Μπορούν να επιστρέψουν στα δημοτικά τα παιδιά μας με κανόνες υγιεινής. Με απόσταση, προσαρμοσμένα στην λειτουργία του σχολείου. Στην ασφάλεια των παιδιών και των εργαζομένων.