Κίνηση υψηλού ρίσκου θεωρείται για το υπουργείο Υποδομών η επιλογή της ακύρωσης και επαναδημοπράτησης της Πατρών – Πύργου με διαίρεση των εργολαβιών σε 8-9 τμήματα. Η μεγάλη ανησυχία είναι μήπως εξελιχθεί σε αποτυχία παρόμοια κατάσταση με τα έργα του Άκτιο – Αμβρακία (καθυστέρηση δύο ετών και προβλέπεται η ολοκλήρωση σε συνολική καθυστέρηση πέντε και πλέον ετών).
Ήδη η Πατρών – Πύργου έχει πεσει έξω στα χρονοδιαγράμματα. Οι διαγωνισμοί θα ξεκινούσαν τέλη Ιουνίου – αρχές Ιουλίου, αλλά ααναβλήθηκαν λόγω των δραματικών πολιτικών εξελίξεων.
Οι προκηρύξεις αναμένονται εντός του καλοκαιριού, με τους διαγωνισμούς να ξεκινούν πρακτικά το ερχόμενο φθινόπωρο, βάζοντας μπρος στα έργα στο διάστημα του πρώτου εξαμήνου του 2016. Και σε ό,τι αφορά την ολοκλήρωση τους, υπολογίζεται ότι τα έργα απαιτούν διάρκεια 3,5 ετών από τη στιγμή της υπογραφής. Προβλέπεται δηλαδή αποπεράτωση ως τος 2020.
Ήδη όμως το τμήμα της Ολυμπίας Οδού από την Πάτρα ως τον Πύργο έχει περάσει από σαράντα κύματα, με αποτέλεσμα εδώ και οκτώ χρόνια να παραμένει στα χαρτιά η ανακατασκευή ενός άκρως επικίνδυνου δρόμου.
Το χρονικό της Πατρών – Πύργου
2007: Εντάχθηκε – ψηφίστηκε στη Βουλή η κατασκευή του στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα.
2010: Σταμάτησαν τα μεγάλα οδικά έργα – Ολυμπία – Ιόνια Οδός και ξεκινά η επανεκκίνηση για το σύνολο του φυσικού και τεχνικού αντικειμένου.
2011 – 2012: Το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε τις προσφυγές των φορέων και κατοίκων της περιοχής για ανατολική χάραξη, νότια της Πάτρας και άνοιξε ο δρόμος καταβολής των απαλλοτριώσεων.
2013 (Δεκέμβριος): Ψηφίστηκε στη Βουλή ο διαχωρισμός του τμήματος από τη σύμβαση παραχώρησης και αποφασίστηκε η κατασκευή των τμημάτων Πάτρα – Πύργος και Καλό Νερό – Τσακώνα με δημόσια δαπάνη (εθνικοί και Ευρωπαϊκοί πόροι) και με χρόνο κατασκευής τον ίδιο με Πάτρα – Κόρινθος).
2014 (Ιούλιος): Σύνδεσή της με τους αναπτυξιακούς πόλους – ΒΙΠΕ – Αεροδρόμιο Αράξου – Κυλλήνη – Αρχαία Ολυμπία – Κατάκολο και τη μετατόπιση σημείων διοδίων.
2014 (Σεπτέμβριος): Προκηρύχθηκε από το υπουργείο Υποδομών με ημερομηνία κατάθεσης προσφορών -> 25/01/2015 και με υποσημείωση: Να μην ανοιχθούν οι οικονομικές προσφορές πριν την οριστική έγκριση του φακέλου μεγάλου έργου στην Ε.Ε. Επιλέχθηκε η μέθοδος αυτή για να γλιτώσουν χρόνο από τις πολυδαίδαλες γραφειοκρατικές διαδικασίες – ολοκλήρωση των διαδικασιών. Παράλληλα ξεκίνησαν οι διαδικασίες για ένταξη στο Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.
2014 (Δεκέμβριος): Εγκρίθηκε από την Ε.Ε. το επιχειρησιακό πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών που προβλέπει ρητά την ένταξη και την υλοποίηση των έργων Πάτρα – Πύργος και Καλό Νερό – Τσακώνα.