Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια, παρά μόνο δυναμικές κινητοποιήσεις με πρωτοβουλία των δύο δημάρχων Πατρών και δυτικής Αχαΐας, εκτιμά ο επικεφαλής της ΑΚΙΔΑ Παναγιώτης Κουνάβης και μέλος της Επιτροπής Πρωτοβουλίας για τη Νότια Χάραξη. Η ανακοίνωση εξεδόθη χθες, μια ημέρα μετά την κοινή συνεδρίαση των δημοτικών συμβουλίων. Τραγική ειρωνεία… Λίγα μέτρα πιο πάνω από το σημείο που έγινε η συνεδρίαση, έχασε τη ζωή του ο Πατρινός Γιώργος Τζούτης, υπάλληλος της Πολεοδομίας Κάτω Αχαΐας.
(Ο Π. Κουνάβης (πρώτος από δεξιά) στην προχθεσινή συνεδρίαση στα Βραχνέικα, μαζί με τους Ορλώφ, Γκοτσούλια και Στεργιόπουλο)
Η παρέμβαση του Π. Κουνάβη έχει ως εξής:
Τα περιθώρια διαλόγου, ανακοινώσεων και ψηφισμάτων για την Νότια χάραξη, έχουν εξαντληθεί.
Η σύσκεψη των δημοτικών συμβουλίων των Δήμων Πατρέων και Δυτικής Αχαΐας επαναβεβαίωσε για άλλη μία φορά την θέση των δύο οργάνων υπέρ της νότιας χάραξης στο τμήμα της Ολυμπίας οδού που αφορά το τμήμα Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα. Σε ότι αφορά τις εξελίξεις γύρω από την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, βρισκόμαστε πριν την ολοκλήρωση της δημοπράτησης της τελευταίας εργολαβίας, ενώ πρόσφατα το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ. Για τον λόγο αυτό, η τοπική κοινωνία δεν πρέπει να μείνει απαθής για ένα έργο που η ολοκλήρωσή του θα επηρεάσει την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών για πάντα.
Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου στην υπάρχουσα χάραξη δεν θα φέρει ούτε ανάπτυξη ούτε ασφάλεια στις μετακινήσεις, γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών της περιοχής θα αναγκάζεται λόγο διοδίων, να κάνει χρήση της παλαιάς εθνικής οδού. Ήδη η μόλις λίγων μηνών λειτουργία της νέας οδού στην περιοχή από το Δρέπανο έως το Αίγιο, χαρακτηρίζεται από το φόρτο οχημάτων στην παλαιά εθνική οδό. Μαζί με αυτό γεννιούνται και μια σειρά από ερωτήματα: Θα έχουμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο όπου θα εξυπηρετεί της ανάγκες της τοπικής κοινωνίας χωρίς να επιβαρύνει με οικονομικό κόστος όσους θα κάνουν καθημερινή χρίση του; Θα κατασκευαστή στην περιοχή μας ένας αυτοκινητόδρομος μαζί με σύγχρονο σιδηρόδρομο δίπλα του, όπου θα συνδέει την ΒΙ.ΠΕ με το υπόλοιπο σύγχρονο δίκτυο μεταφορών της χώρας; Θα διατηρηθεί το φυσικό κάλλος μια περιοχής ή θα επιβαρυνθεί επιπλέον με σιδηροδρομικά τείχη στη Βραχνείκα και την Παραλία και θα αποκοπούν ολόκληροι οικισμοί από το παραλιακό μέτωπο;
Η κυβέρνηση, παρ’ όλο που στις μέχρι τώρα συναντήσεις και επαφές με τον αρμόδιο υπουργό και με υπηρεσιακούς παράγοντες , αναγνωρίζει ως ορθή την νότια χάραξη, αντί να την υλοποιήσει, σιωπά δημοπρατώντας τα υπόλοιπα τμήματα του αυτοκινητόδρομου, με τελευταίο αυτό της Κάτω Αχαΐας- ΒΙΠΕ. Στο σημείο που έχουμε φτάσει μετά τις επανειλημμένες αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων των δυο δήμων, η διεκδίκηση της νότιας χάραξης μόνο αν γίνει υπόθεση της τοπικής κοινωνίας που την αφορά, μπορεί να υλοποιηθεί σαν έργο. Μόνο οι δυναμικές κινητοποιήσεις είναι αυτές που μπορούν να φέρουν αποτέλεσμα, αφού τα περιθώρια διαλόγου, ανακοινώσεων και ψηφισμάτων, έχουν εξαντληθεί. Το συντονισμό αυτών των κινητοποιήσεων που στόχο θα έχουν και την ευαισθητοποίηση των πολιτών αλλά και τη συμμετοχή τους στον αγώνα αυτό, ώστε να επιβάλουν το δίκιο τους, θα πρέπει να τον έχουν οι τοπικοί φορείς, τα δημοτικά συμβούλια με επικεφαλής τους δημάρχους των δυο δήμων. Σε αυτό έχουμε ήδη καθυστερήσει και κάθε μέρα που περνά είναι εις βάρος και της περιοχής και των κατοίκων.