Της Βασιλικής Αθανασοπούλου
Το ευρύ κοινό, γνώρισε και αγάπησε τον Μανώλη Μαυροματάκη μέσα από μια επιτυχημένη τηλεοπτική διαφήμιση. Η αγάπη αυτή παραμένει ακόμη πιο δυνατή, καθώς το ταλέντο του γνωστού Έλληνα ηθοποιού όπως κατάλαβαν αργότερα όλοι, δεν μπορούσε να περιοριστεί σε ένα μικρό τηλεοπτικό σποτ!
Σπουδαίος ηθοποιός με πολλά θεατρικά … χιλιόμετρα, επιτυχίες στη μέχρι σήμερα πορεία του στο κινηματογράφο, σούπερ εμφάνιση στο τηλεοπιτκό σήριαλ “Ταμάμ” και σίγουρα με πολλά ακόμα καλλιτεχνικά βήματα σε ανοδική πορεία! Ο βραβευμένος ηθοποιός στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Νάσβιλ, βρέθηκε στην περιοχή της δυτικής Αχαΐας και συγκεκριμένα στη Λακκόπετρα, όπου έγιναν μερικά από τα γυρίσματα της ταινίας του Λευτέρη Δακαλάκη, “Βασούλα μόνη”. Διαβάστε την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησε αποκλειστικά στο dytikanea.gr.
Ποια είναι η σχέση σου με την Πάτρα; Όταν κλείνεις τα μάτια τί σκέφτεσαι όταν ακούς τη λέξη Πάτρα;
Το ΔΗΠΕΘΕ σκέφτομαι πριν από όλα. Ήμουν εκεί το 1992-93, έπαιζα στην Ελίζα και τον Μπήντερμαν. Τον Αρμάο θυμάμαι που ήταν ο καλλιτεχνικός διευθυντής και σκηνοθέτης του Μπήντερμαν και την Κονιόρδου που σκηνοθέτησε την Ελίζα και ήτανε δασκάλα μου στη δραματική σχολή.
Μα πριν απ΄ όλους αυτούς, στο άκουσμα της λέξης Πάτρα, και λόγω των πρόσφατων εξελίξεων, σκέφτομαι τον Θοδωρή Αμπαζή, τον τωρινό καλλιτεχνικό διευθυντή, τον τόσο επιτυχημένο, που ο δήμαρχός σας, για λόγους ιδεολογικούς, δεν θέλει να του ανανεώσει τη σύμβαση. “Η ιδεολογία είναι το εργαλείο για να ερμηνεύουμε τον κόσμο κε Δήμαρχε, όχι η παρωπίδα που θα μας εμποδίζει να βλέπουμε αυτό που συμβαίνει πραγματικά στον κόσμο. Αν σκέφτεστε πραγματικά το καλό της πόλης σας κρατήστε τον τον νυν καλλιτεχνικό διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ σας και συνεργαστείτε μαζί του, σας συμφέρει. Δεν διευθύνει απλώς το θέατρο της πόλης σας, παράγει πολιτιστική πολιτική, όλοι το λένε αυτό, θα εξοικονομήσετε πάρα πολλές εργατοώρες”.
Από την εποχή του «ομορφάντρα» μέχρι σήμερα τί έχει αλλάξει στη ζωή σου και τη σχέση σου με τους ανθρώπους;
Πολλά, το κυριότερο πως είμαι κατά πέντε χρόνια μεγαλύτερος, ελπίζω…
Θέατρο… τηλεόραση… ή σινεμά???
Θέατρο, σινεμά και …στην ανάγκη, τηλεόραση. Με τη σειρά αυτή, ούτε κουβέντα. Δεν την υποτιμώ την τηλεόραση, ας μην ξεχνάμε ότι απευθύνεται σε ένα ευρύτατο κοινό. Μεγάλη η ευθύνη από αυτή την άποψη. Και η συνθήκη όμως, πολύ πιο δύσκολη. Βλέπετε το τηλεοπτικό προϊόν, ως ένα μαζικό προϊόν που πρέπει να παραχθεί με το κατά το δυνατόν μικρότερο κόστος -άρα πολύ γρήγορα, δεν σου αφήνει περιθώριο να το φροντίσεις καλλιτεχνικά όσο θα ήθελες. Κι εδώ αρχίζουν οι συμβιβασμοί, όλα έχουν ένα τίμημα. Προσπαθώ να αντιστέκομαι στην ευκολία της ταχύτητας, των γρήγορων και ακατέργαστων ερμηνευτικών επιλογών όσο μπορώ, το θέμα είναι τη ρουτίνα σου να την αποδεχτείς, αλλά ταυτόχρονα και να της αντιστέκεσαι. Από την άλλη πάλι, το γύρισμα στην τηλεόραση είναι και μία άσκηση για να μην υποκύψεις και στη ευκολία της μεγάλης βραδύτητας. Ας μην ξεχνάμε πως και η ίδια η ζωή μας είναι εγκλωβισμένη στο χώρο και στο χρόνο.
Τί έχεις εισπράξει από το “Ταμάμ”; Δεδομένου και του πολιτικού υπόβαθρου;
Μεγάλη αποδοχή έχω εισπράξει. Ίσως γιατί είναι μια σειρά που όχι μόνο δεν υποτιμά τον θεατή, τουλάχιστον όχι τόσο όσο άλλες, αλλά και διότι ασχολείται με σοβαρά κοινωνικά θέματα και με πραγματικά προβλήματα των εφήβων, με αρκετή τόλμη, τουλάχιστον τόση όση της επιτρέπει το γενικότερο τηλεοπτικό περιβάλλον.
Ποια η άποψή σου για την Βασούλα;
Η ιστορία της Ελένης Ζαχαριάδου είναι μια πολύ συγκινητική ιστορία αλλά και ένα πολύ καλά δομημένο σενάριο, που εκτός από τα προσωπικά ελλείμματα της ηρωίδας παρουσιάζει επίσης, με πολύ ζωντανό και λιτό τρόπο και την κοινωνία που την περιβάλλει και την πιέζει. Αλλά και στο πρόσωπο και μόνον της Βασούλας θα μπορούσε κανείς να δει μια κοινωνία ολόκληρη που προσπαθεί να ενηλικιωθεί μέσα σε ένα περιβάλλον πίεσης, εκμετάλλευσης και καθήλωσης. Με συγκινεί πολύ και αυτή η οπτική, μου φέρνει στο μυαλό τη χώρα μου, ιδίως στην παρούσα της κατάσταση, με όλη αυτήν την επίθεση που δέχεται, με την προσπάθεια που κάνει να απενοχοποιηθεί, αλλά και να αποθυματοποιηθεί. Με την προσπάθεια που κάνει να υπάρξει και να πάρει αποφάσεις, να οργανώσει έναν άλλο λόγο και να αποκτήσει υπόσταση. Έστω και όχι πάντοτε με τον απολύτως καθωσπρέπει τρόπο.
Ποιος είναι ο ρόλος του οδηγού που ενσαρκώνεις στη ζωή της Βασούλας;
Είναι ο ρόλος του καταλύτη. Όπως έρχεται, φεύγει. Δεν ενδιαφέρει την ταινία αυτή το πώς επηρεάζουνε τα γεγονότα την δική του τη ζωή. Θα λέγαμε ότι, από πρώτη άποψη, είναι ένας χαρακτήρας όχι θετικός. Έχει ενδιαφέρον όμως να βρεθεί τι είναι αυτό που έχει αυτός ο οδηγός και κάνει τη Βασούλα να τον επιλέξει ως καταλύτη.
Επί …των γυρισμάτων η συνέχεια και ακολούθως …επί της οθόνης.
– Σε ευχαριστούμε πολύ για τη συνέντευξη
– Κι εγώ να είσαι αλά
Το ρεπορτάζ από τα γυρίσματα στη Λακκόπετρα όπου βρέθηκε και ο Μανώλη Μαυροματάκης: