Αποφάσισαν ότι δεν … θα αποφασίσουν, αν πρώτα δε ληφθούν υπόψιν οι ενστάσεις αλλά και οι προτάσεις των τοπικών συμβουλίων.
Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της συζήτησης στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της Παρασκευής σχετικά με το δεύτερο θέμα της ημερήσιας διάταξης: Συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με την έγκριση μελέτης Περιβαλλοντικών Επιτπώσεων για την τροποποίηση – ανανέωση της ΚΥΑ 145952/7-7-2005 Έγκρισης Π.Ο. του έργου: “ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΜΕΤΑΞΗ Σ.Σ. ΙΣΘΜΟΥ – Σ.Σ. ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ & Σ.Σ. ΠΑΤΡΑΣ – Σ.Σ. ΠΥΡΓΟΥ – Σ.Σ. ΟΛΥΜΠΙΑΣ – Σ.Σ. ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ”.
Στη συνεδρίαση παραβρέθηκαν εκπρόσωποι της ΕΡΓΟΣΕ (Αναστασάκης, Τσερέπης και Καραμπογιάς), ενώ η Περιφέρεια δυτικής Ελλάδας εκπροσωπήθηκε από την κα Σπυράκη και τους κυρίους Καραχάλιο και Κατριβέση.
Στο πάνελ του προεδρείου του δημοτικού συμβουλίου φιλοξενήθηκε ο κ. Αναστασάκης ο οποίος αναφέρθηκε σε γενικές γραμμές στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Μεταξύ άλλων είπε ότι θα οι ισόπεδες διαβάσεις από την Κάτω Αχαΐα μέχρι τον Άραξο θα παραμείνουν, ενώ θα δημιουργηθούν μόνο δύο ανισόπεδες (σε Λάππα και Άραξο).
Παράλληλα, τόνισε ότι η ταχύτητα του τρένου θα κυμαίνεται ανάλογα με την περιοχή και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 140 χλμ, προκαλώντας την έντονη δυσφορία εκπροσώπων οικισμών στους οποίους το τρένο θα περάσει πολύ κοντά από σπίτια. Παράλληλα, ο κ. Αναστασάκης τόνισε ότι οι υπηρεσίες που συνεργάζονται για να ολοκληρωθεί η μελέτη του έργου, βρίσκονται σε κοινή ευθεία με κοινή αφετηρία, αναφερόμενος στις ενέργειες που είχαν γίνει στο παρελθόν. “Δυστυχώς δεν είχε ενημερώσει η μια υπηρεσία την άλλη. Αλλά θα το αντιμετωπίσουμε. Είμαστε στο σημείο μηδέν και προχωράμε”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αναστασάκης. Ενώ υπογράμμισε ότι θα πρέπει το δημοτικό συμβούλιο να γνωμοδοτήσει άμεσα, ώστε να προχωρήσουν χωρίς καμία καθυστέρηση οι διαδικασίες.
Το λόγο πήραν σχεδόν όλοι οι σύμβουλοι, πρόεδροι των τοπικών κοινοτήτων τις οποίες αφορά η ΜΠΕ αλλά και κάτοικοι των περιοχών, εκφράζοντας πολλές ενστάσεις σε ότι αφορά τη μελέτη που έχει γίνει.
Χρήστος Νικολάου:
Επιφυλάξεις ως προς τη ΜΠΕ εξέφρασαν όλοι οι αρχηγοί των παρατάξεων. “Όλα καλά, αλλά θα είμαστε ειλικρινείς. Ευχαριστούμε κ. Αναστασάκη, αλλά δεν θα πάρουμε”, είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος δυτικής Αχαΐας Χρήστος Νικολάου. Και πρόσθεσε: “Θα πρέπει να λάβετε υπόψιν σας σοβαρά τα δικά μας αιτήματα που γνωρίζουμε τις περιοχές μας και τις ανάγκες τους. Ενδεικτικά δε συζητάμε για νέα σιδηροδρομική γραμμή αν δεν γίνει διάβαση στη θέση “ΣΠΑΣΜΑ”. Επίσης διεκδικούμε τον προαστιακό και θα αγωνιστούμε γι αυτό, γιατί είναι πολύ σοβαρό έργο για την ανάπτυξη της περιοχή μας”.
Διονύσης Γκοτσούλιας:
“Δεν μπορούμε να πάρουμε απόφαση για ένα τόσο σοβαρό θέμα και μετά να το μετανιώσουμε όπως έχει γίνει παλαιότερα για άλλα θέματα. Θα πρέπει να ενημερωθούμε επαρκώς για τη μελέτη”, τόνισε μεταξύ άλλων ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης και πρότεινε να συγκληθούν πρώτα τα τοπικά συμβούλια και μετά να επανέλθει προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο. Πρόταση η οποία υιοθετήθηκε από το σώμα ομόφωνα. Στην ίδια γραμμή πλεύσης κινήθηκαν και οι Παναγιώτης Κουνάβης και Αλέκος Θανόπουλος.
Στην παράμετρο των κακών καιρικών συνθηκών και τις πλημμύρες παράλληλα στις σιδηροδρομικές γραμμές, αναφέρθηκε ο αντιδήμαρχος Θανάσης Ραυτακόπουλος, τονίζοντας ότι η ΜΠΕ θα πρέπει να συμπεριλάβει τουλάχιστον το θέμα του Λάρισου ο οποίος είναι αποδέκτης μεγάλου όγκου νερού, το οποίο καταλήγει στην λίμνη Πρόκοπου. Πολύ κοντά στα σπίτια θα περάσει το τρένο, ήταν η ένσταση του αντιδημάρχου Γιώργου Παλαιολόγου για την περιοχή των Σαγείκων. Ενώ ακολούθησαν και άλλες φωνές διαμαρτυρίας.
Τελικά το σώμα αποφάσισε ομόφωνα να συνεδριάσουν άμεσα τα τοπικά συμβούλια και κατόπιν να γνωμοδοτήσει το δημοτικό συμβούλιο.