Δώδεκα μέρες μας χωρίζουν έως την συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη όπου θα τεθεί για μία ακόμα φορά το θέμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα- Διασταύρωση Βουνάργου. Χθες κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, για μία ακόμα φορά, ακόμα και οι Ηλείοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι παρουσιάστηκαν διχασμένοι μη στηρίζοντας προτάσεις που είχαν να κάνουν καθαρά με την άσκηση πίεσης προς τον υπουργό Υποδομών για το θέμα του αυτοκινητόδρομου αλλά και με την συνέχιση του μεγάλου έργου που ουσιαστικά θα έδινε «πνοή» ανάπτυξης σε όλη την Δυτική Ελλάδα.
Επιτροπή δίχως ουσία
Πρώτο θέμα της χθεσινής συνεδρίασης ήταν η σύσταση και συγκρότηση Γνωμοδοτικής Επιτροπής ως συμβουλευτικού οργάνου του Περιφερειακού Συμβουλίου για την παρακολούθηση του οδικού άξονα Πατρών – Πύργου, Πύργου – Καλό Νερό, Καλό Νερό – Τσακώνα.
Όπως επισημάνθηκε κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, η επιτροπή δεν θα έχει κάποιο ουσιαστικό ρόλο και δεν θα μπορέσει να ασκήσει πίεση προκειμένου να «τρέξει» το έργο. Με το σκεπτικό αυτό η επιτροπή εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία με τους κκ. Μανώλη Αγιομυργιαννάκη και Γιώργο Χήνο να καταψηφίζουν την συγκρότηση της επιτροπής ενώ ο Μάκης Παρασκευόπουλος ψήφισε λευκό. Κατά της συγκρότησης της επιτροπής τάχθηκε και το σύνολο της Αντιπολίτευσης του Περιφερειακού Συμβουλίου πλην της παράταξης, «Οικολογική Δυτική Ελλάδα» που στήριξαν την πρόταση του Περιφερειάρχη Απόστολου Κατσιφάρα. Η Γνωμοδοτική Επιτροπή για την «Ολυμπία Οδό», εκπροσωπείται από τους περιφερειακούς συμβούλους Δημήτριο Κωσταριά βοηθό Περιφερειάρχη σε θέματα Ολυμπισμού – Εθελοντισμού και Αθλητισμού, ο οποίος θα είναι και Πρόεδρος της Επιτροπής, τον Διονύση Μαυρόγιαννη Πρόεδρο του Συμβουλίου Αγροτικής Πολιτικής ΠΔΕ ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτές τους, τη Γεωργία Μαρτζάκλη και τον Κώστα Πετρόπουλο, ενώ εκ μέρους της αντιπολίτευσης συμμετέχει ο Γεώργιος Χήνος με αναπληρώτρια την Εύη Βεργοπούλου (σ.σ. η οποία εν τη απουσία της –και χωρίς να ερωτηθεί- τέθηκε αναπληρώτρια) από την πλευρά της πλειοψηφίας, ενώ συμπληρώνεται από εκπροσώπους φορέων. Η Επιτροπή είναι εννεαμελής και απαρτίζεται, εκτός τους από τρεις Περιφερειακούς Συμβούλους, δύο της πλειοψηφίας, έναν της μειοψηφίας, από πέντε εκπροσώπους φορέων. Συγκεκριμένα συμμετέχουν η Περιφερειακή Ένωση Δήμων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, ο Σύλλογος Πτυχιούχων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων Πατρών, ο Σύνδεσμος Εργοληπτών Δημοσίων Έργων Ηλείας και τέλος θα οριστεί από τον Περιφερειάρχη ένας υπάλληλος της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων, Τμήματος Συγκοινωνιακών Έργων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
Δεν στηρίχτηκε
Ερωτηματικά ωστόσο προκαλεί η στάση κυρίως των Ηλείων Περιφερειακών Συμβούλων αναφορικά με την πρόταση την οποία κατέθεσε ο Ηλείος Περιφερειακός Σύμβουλος Μανώλης Αγιομυργιαννάκης για κινητοποιήσεις των φορέων της Ηλείας και της Περιφέρειας στις 29 Οκτωβρίου ημέρα κατά την οποία έχει καθοριστεί το ραντεβού με τον Χρήστο Σπίρτζη για το Πάτρα-Πύργος. Η πρόταση που σα στόχο είχε να ασκηθεί πίεση προς τον υπουργό Υποδομών, στηρίχτηκε μόνο από τους κκ. Παναγιώτη Πλατανιά, Λάμπη Αριστειδόπουλο, Μανώλη Αγιομυργιαννάκη, Γιώργο Χήνο και Μάκη Παρασκευόπουλο, γεγονός που προκαλεί προβληματισμό για την στάση την οποία κράτησαν οι υπόλοιποι Ηλείοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι κκ. Γιώργος Γεωργιόπουλος, Κώστας Μητρόπουλος, και Παναγιώτης Μπράμος, ενώ απούσα από την ψηφοφορία του θέματος ήταν η Εύη Βεργοπούλου.
Κατά την διάρκεια της συζήτησης του θέματος του αυτοκινητόδρομου ο Ηλείος Περιφερειακός Σύμβουλος Μάκης Παρασκευόπουλος πρότεινε στο Σώμα, να ληφθεί ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου προκειμένου να συνταχθεί από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, Σχέδιο Νόμου (αντίστοιχο με εκείνο του 2012) στο οποίο να προβλέπεται η υλοποίηση του δρόμου από την Διασταύρωση Βουνάργου έως και την Τσακώνα και με την στήριξη των Βουλευτών της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας αλλά και της Περιφέρειας Πελοποννήσου να κατατεθεί στην Βουλή προς ψήφιση. Η πρόταση του Μάκη Παρασκευόπουλου στηρίχτηκε από τους Ηλείους Παναγιώτη Πλατανιά, Λάμπη Αριστειδόπουλο, Μανώλη Αγιομυργιαννάκη, Γιώργο Χήνο και Μάκη Παρασκευόπουλο καθώς και από τον Ευθύμιο Σώκο, αλλά καταψηφίστηκε από το υπόλοιπο Σώμα. Μάλιστα εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι ο Μ. Παρασκευόπουλος δέχτηκε φραστική επίθεση από τον Αντιπεριφερειάρχη Ηλείας Γιώργο Γεωργιόπουλο για την συγκεκριμένη πρόταση.
Από τη χθεσινή συνεδρίαση απουσίαζε ο Ηλείος Περιφερειακός Σύμβουλος Γιάννης Αρβανιτάκης.
Στον «αέρα»
Με εξαίρεση το πρώτο τμήμα «Πύργος –Δουνέικα», το οποίο κατακυρώνεται στην τεχνική εταιρεία με πρόσφατη απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρίστου Σπίρτζη αλλά και το τέταρτο «Κυλλήνη- Βάρδα», για το οποίο επίσης η τεχνική εταιρεία κατάφερε να αιτιολογήσει την έκπτωση του 50,3% που είχε υποβάλλει, θολό παραμένει πλήρως το τοπίο στις άλλες δύο εργολαβίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά το στάδιο της αιτιολόγησης της προσφοράς που έχει ζητήσει από όλους τους μειοδότες το υπουργείο Υποδομών, στο τρίτο κομμάτι του έργου που αφορά το τμήμα Αμαλιάδα –Κυλλήνη έχουν αποκλειστεί με την σειρά ο πρώτος (Καλογρίτσας), ο δεύτερος (η κυπριακή Cyfield Development) και ο τρίτος μειοδότης (Θεμέλη-Ελληνική Υδροκατασκευή). Στην διαδικασία έχει προσκληθεί ο τέταρτος, η Ιταλική GD Infrastutture, η οποία υποστηρίζεται από την εταιρεία Μηχανική. Όμως και στο πρώτο κομμάτι που ανέλαβε πρόσφατα η εταιρεία του κ. Καλογρίτσα, ανέφελο δεν προδιαγράφεται το μέλλον καθώς η δεύτερη κοινοπραξία του διαγωνισμού (Cyfield Development-ΕΛΤΕΡ) ετοιμάζεται να προσφύγει στην δικαιοσύνη.
Για το τέταρτο τμήμα ο τεχνικός όμιλος, ο οποίος αντιμετωπίζει μεγάλες οικονομικές δυσκολίες έχει λάβει εγγυητική καλή εκτέλεσης από το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ). Για το πρώτο, η εγγυητική είναι από την Τράπεζα Αττικής η οποία υπενθυμίζεται ότι από τον περασμένο Μάιο ασκεί ισχυρές πιέσεις στην εταιρεία, συνοδεία εξωδίκου για ρύθμιση χρεών άνω των 110 εκ. ευρώ.
Με δεδομένη την εικόνα που παρουσιάζει σήμερα ο όμιλος Καλογρίτσα, στην αγορά έχουν αρχίσει να προεξοφλούν ότι οι δύο εργολαβίες θα αναζητήσουν χείρα βοήθειας, με κάποιους να δείχνουν τον κ. Δημήτρη Κούτρα, νέο μεγαλομέτοχο της Ιντρακάτ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την περίοδο που ο κ. Κούτρας ήταν στο τιμόνι του Άκτωρα, υπήρξε κατόπιν πιέσεων και της Τράπεζας Αττικής, ανάληψη προβληματικών έργων της τεχνικής εταιρείας για να μην καταπέσουν οι εγγυητικές.
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα τέσσερα έργα του Πάτρα-Πύργος, οι διαδικασίες φαίνεται να προχωρούν ώστε να διαβιβαστούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προδικαστικό έλεγχο.
Πηγή: protinews.gr