Οι τσούχτρες της «δημοκρατικά… μονοπωλιακής κατάτμησης» της Πατρών – Πύργου του κυρίου Σπίρτζη

ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ ΡΟΥΠΑ
 

Μέσα στην … αντάρα των καιρών (μεταναστευτικό, τσούχτρες, καταιγίδες και καταστροφές) πέρασε στα «ψιλά» η είδηση πως μέρος των έργων της κατασκευαστικής εταιρίας του κυρίου Καλογρίτσα στην Τράπεζα Αττικής, ενδέχεται να μεταβιβασθούν στην εταιρία «Ακτωρ» πέρασε στα ψιλά. Η δε τράπεζα έδωσε διορία 15 ημερών στην εταιρία να προβεί στις αναγκαίες εξυγιαντικές κινήσεις. 

Πέρασε στα ψιλά -τουλάχιστον μέχρι σήμερα – το γεγονός ο η εταιρία του κυρίου Καλογρίτσα – του μειοδότη των περισσότερων τμημάτων της Πατρών-Πύργου- φαίνεται να αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα που αναγκάζουν τις συνεργαζόμενες τράπεζες να προχωρήσουν σε ενέργειες που οδηγούν στην μεταβίβαση συμβάσεων έργου προς ισχυρότερες κατασκευαστικές εταιρίες καθώς και πιθανή καταγγελία δανειακών σχέσεων.

Αν δεν κάνω λάθος όμως, αρκετοί… Αχαιοί  υποστηρικτές των ενεργειών του κυρίου Σπίρτζη είχαν διαφωνήσει μαζί μου, όταν μετά την ακύρωση των διαδικασιών κατασκευής της Πατρών-Πύργου, ισχυρίσθηκα δημοσίως πως καμία εταιρία Πατρινή δεν υπήρχε σε πρώτη φάση, ούτε βέβαια άλλη μικρότερης τάξης, που να μπορούσε να αναλάβει μικρότερες εργολαβίες του έργου. Συνέπεια δε αυτής της αδυναμίας θα ήταν όχι μόνον οι σημαντικές καθυστερήσεις, αλλά και τελικά η δυσκολία υλοποίησης του έργου. Επιβεβαίωση της πρόβλεψης μου ζούμε καθημερινά με έναν δρόμο «καρμανιόλα», χωρίς φώτα και ασφάλεια με τα θανατηφόρα δυστυχήματα να μονοπωλούν τις ειδήσεις σχεδόν κάθε εβδομάδα.

Το τότε σκεπτικό των υποστηρικτών του Υπουργού είχε ως βάση της κατάτμησης του έργου την «δημοκρατική προσέγγιση» της εργολαβίας,  ώστε να μην μονοπωλούνται τα έργα των οδικών δικτύων από λίγες κατασκευαστικές. Τότε κανείς δεν διαμαρτυρήθηκε επί της ουσίας. Σήμερα, το έργο φαίνεται να καταλήγει στις … «αντιδημοκρατικές» μεγάλες εταιρίες του κατασκευαστικού κλάδου. Eν μέσω ερωτημάτων για τον τρόπο χρηματοδότησης  της εταιρίας του κυρίου Καλογρίτσα. Ελπίζω να μην γίνομαι πολύ δεικτικός ερωτώντας εκείνους που στήριζαν τις τότε ενέργειες του κυρίου Σπίρτζη: Που πήγε η … «κατασκευαστική δημοκρατία» την οποία ονειρευόντουσαν;

Μήπως αν η δημοπράτηση του έργου είχε ολοκληρωθεί κανονικά πριν από χρόνια δεν θα υπήρχε ανάγκη να μείνουν άνεργοι εκατοντάδες Αχαιοί μετά την ολοκλήρωση του έργου της Κορίνθου – Πατρών; Μήπως σήμερα θα υπήρχε μία κανονικότητα στο τμήμα αυτό του οδικού άξονα; Υπήρξε κανείς που έτυχε να αναδείξει τα στοιχεία της προβληματικής αυτής στο περιβόητο συνέδριο του κυρίου Τσίπρα στην Πάτρα; Η μήπως τα νέα είναι «φρέσκα» και οι αντιδράσεις θα αρχίσουν άμεσα. Ίσως. Αρκεί να μην γίνει όπως με την καταπολέμηση του προβλήματος των τσουχτρών και θεωρηθεί πως η λύση είναι συσκέψεις επί συσκέψεων για να ανατεθούν μελέτες επί μελετών για να μην δοθεί λύση ποτέ.
Εμείς οι Αχαιοί έχουμε μεγάλη εμπειρία από τέτοιες πρακτικές. Ελπίζω απλά την καλοκαιρινή περίοδο να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα τροχαίων στην Πατρών-Πύργου. Όσο για τις τσούχτρες… μαθαίνω πως πουλάνε ειδικές στολές προστασίας. Απο την «καρμανιόλα» ποιος θα μας προστατεύσει όμως;