Την ανάθεση σε περισσότερες της μιας εργολαβίες, του έργου κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου, μήκους 75 χλμ. και προϋπολογισμού κατασκευής 475 εκ. ευρώ, έτσι ώστε και το έργο να ολοκληρωθεί ταχύτερα και να διατηρηθούν θέσεις εργασίας στον κατασκευαστικό τομέα, ζητά από τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ο ΣΑΤΕ.
Οπως υπογραμμίζεται σε επιστολή, το αίτημα ανταποκρίνεται πλήρως στην πρόσφατη κατάργηση των κατωτάτων ορίων συμμετοχής στις δημοπρασίες έργων και των προβλέψεων και των προτροπών των νέων Ευρωπαϊκών Οδηγιών για παρτιδοποίηση των έργων (οδηγία 24/2014, άρθρο 46), όπου αυτό είναι εφικτό, προκειμένου και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να μπορούν ισότιμα να μετέχουν στις διαδικασίες των δημοσίων συμβάσεων.
Με τον τρόπο αυτό, επισημαίνεται, και εταιρείες μικρότερες της 7ης τάξης θα μπορούν να μετάσχουν στις δημοπρασίες, ειδικά σήμερα που τα δημοπρατούμενα έργα είναι ανύπαρκτα.
Να σημειωθεί ότι η δημοπράτηση του έργου προσδιορίστηκε για τις 27 Ιανουαρίου 2015, ενώ προχωρούν οι διαδικασίες για την ένταξή του στο ΣΕΣ 2014-2020. Η πρόβλεψη της διακήρυξης είναι να ολοκληρωθεί σε 36 μήνες, δηλαδή περί τα μέσα του 2018, μάλιστα, με δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης κατά 18 εκατ. ευρώ, για πρόσθετα έργα αναβάθμισης υφιστάμενων κάθετων δρόμων, διαπλατύνσεις και κατασκευή ανισόπεδου κόμβου Αράξου.
Ο ΣΑΤΕ τονίζει στην επιστολή του πως με την πρόταση αυτή «δεν απαγορεύεται η συμμετοχή των μεγάλων ομίλων της χώρας στις δημοπρασίες, αφού μετά την κατάργηση των κατωτάτων ορίων έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε όλες τις, εν Ελλάδι, δημοπρασίες», ενώ «οδηγεί σε ευθεία αύξηση των ανταγωνιστικών συνθηκών, εις όφελος του ελληνικού Δημοσίου και της κοινωνικής ευημερίας των πολιτών».
ΕΡΩΤΗΣΗ Ν. ΤΣΟΥΚΑΛΗ
Στο μεταξύ, ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κατέθεσε ο βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Νίκος Τσούκαλης, ζητώντας να ενημερωθεί, ποια είναι τα αίτια για τις αλλαγές στον προϋπολογισμό, την κατάργηση συνδέσεων και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος και των σχετικών με αυτό βελτιωτικών έργων στο υπάρχον εθνικό οδικό δίκτυο.