Η επιτροπή πρωτοβουλίας για την Νότια χάραξη της Πατρών Πύργου καλεί σε σύσκεψη τους Βουλευτές του Νομού, τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος, τους Δημάρχους Πατρέων και Δυτικής Αχαΐας, τους Δημοτικούς συμβούλους των αντίστοιχων Δήμων και τους Περιφερειακούς συμβούλους, εκπροσώπους κομμάτων και θεσμικών φορέων, ΤΕΕ, ΟΛΠΑ» ΣΕΒΙΠΑ αλλά και όλους όσους ενδιαφέρονται για την σωστή χάραξη των συγκοινωνιών (οδικών αξόνων και σιδηροδρόμων) η οποία θα αναβαθμίζει την περιοχή. Η συγκεκριμένη χάραξη ως έχει, είναι στρεβλή, καταστρέφει την Αχαΐα και δεν συμβάλλει στην ανάπτυξη της περιοχής.
ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΧΑΡΑΞΗ. Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τριών Ναυάρχων 40) την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 07/07/2017 και ώρα 20:00μμ.
Η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού (μήκους 13,5 χλμ) με νότια χάραξη, δηλαδή ο δρόμος και το τραίνο μετά το Μιντιλόγλι να «περάσουν» από την ΒΙ.ΠΕ. Πατρών και μετά στην Κ. Αχαγιά θα επιφέρει:
ΟΦΕΛΟΣ
– Προστασία περιοχής φυσικού κάλους (να μείνουν οι πράσινοι λόφοι) – προστασία κοινωνικού ιστού οικισμών (να μείνουν οι γειτονιές) – προστασία από την διχοτόμηση της ημιαστικής περιοχής μεταξύ Πάτρας και Κ. Αχαγιάς και την ευρύτερη περιοχή Δυτ.Αχαϊας (να μείνει ενιαία η περιοχή αφού θα πάνε αυτοκινητόδρομος και σιδηρόδρομος στην ΒΙ.ΠΕ.) – ασφάλεια κατοίκων εντός των οικισμών (να μείνει μόνο η τοπική κυκλοφορία)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Άμεση σύνδεση εμπορικού λιμανιού Πατρών με ΒΙΠΕ Πατρών με αυτοκινητόδρομο και με σιδηρόδρομο – εξοικονόμηση χρημάτων από ταυτόχρονη χάραξη τραίνου και δρόμου – αύξηση επιχειρήσεων στην ΒΙΠΕ λόγω ευκολίας μεταφοράς προϊόντων από και προς την ΒΙΠΕ Πατρών μέσω αυτοκινητόδρομου και σιδηρόδρομου – αύξηση τουρισμού με την λειτουργία του προαστιακού προς τις νότιες περιοχές – νέες χρήσεις γης προς όφελος της ανάπτυξης, όπως εκθέσεις αγροτικών προϊόντων, πάρκο αναψυχής και αθλητισμού στην ήδη απαλλοτριωθείσα έκταση της παλιάς χάραξης (νέο πάρκο) – αύξηση τουρισμού αναψυχής και αρχιτεκτονικού τουρισμού, από ντόπιους και επισκέπτες στην ήδη απαλλοτριωθείσα έκταση (νέο πάρκο) προς όφελος των οικισμών της περιοχής (Μονοδένδρι, Βραχναίικα, Τσουκαλαίικα, Καμίνια, Αλισσός). Παραμένει, απελευθερωμένη πλέον από την μεγάλη κυκλοφορία οχημάτων, η ΝΕΟ μεταξύ δυο μεγάλων αστικών κέντρων (Πάτρα – Κ. Αχαϊα) και μπορεί με χρήσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα (καταστήματα, εμπορικές επιχειρήσεις, παρόδιες δραστηριότητες κλπ.) να βοηθήσει για ανάπτυξη στην ενδιάμεση περιοχή
ΚΟΣΤΟΣ
απαιτούνται επιπλέον 30 εκ. για την κατασκευή της (5% επιβάρυνση στο συνολικό έργο της Ολυμπίας οδού Πάτρας-Πύργου που κοστίζει 475 εκ.)
ΧΡΟΝΟΣ
Απαιτείται νέα μελέτη και νέες απαλλοτριώσεις (συνολική διάρκεια 3 έτη) μόνο για τα 13,5 χλμ.
Ο υπόλοιπος δρόμος Κ. Αχαγιά – Πύργος κατασκευάζεται κανονικά όπως έχει ήδη δημοπρατηθεί και μέχρι να κατασκευασθεί (τουλάχιστον 3 έτη), θα έχουν γίνει οι μελέτες και οι απαλλοτριώσεις της νότιας χάραξης και θα «κουμπώσει» αμέσως η συνέχεια της κατασκευής
Με κόκκινη γραμμή η νότια χάραξη, που περνάει από την ΒΙ.ΠΕ Πατρών και συναντά τον αυτοκινητόδρομο που έρχεται από Πύργο στην Κ. Αχαγιά. Με μαύρη γραμμή η χάραξη που προτείνει η μελέτη του υπουργείου, δηλαδή διαπλάτυνση της ΝΕΟ Πατρών-Κ. Αχαγιάς, όπως είναι με τις πολλές στροφές κλπ.
Αν δεν γίνει η νότια χάραξη και ακολουθηθεί η προτεινόμενη από την μελέτη του υπουργείου χάραξη, δηλαδή να διαπλατυνθεί η υπάρχουσα ΝΕΟ Πατρών-Κ. Αχαγιάς από το Μιντιλόγλι έως την Κ. Αχαγιά θα συμβούν τα παρακάτω:
- Ύπαρξη διοδίων στα Καμίνια με αποτέλεσμα να πληρώνουμε για αστικές μετακινήσεις
- Αποφυγή από τους οδηγούς (λουόμενοι το καλοκαίρι, εργαζόμενοι σε καθημερινή βάση μεταξύ Πάτρας και Κ.Αχαγιάς κλπ.) της πληρωμής των διοδίων, οδηγώντας μέσω ΠΕΟ που διέρχεται μέσα από τους οικισμούς
- Ατελείωτες ουρές οχημάτων και μποτιλιαρίσματα μέσα στους οικισμούς (Μονοδένδρι, Βραχναίικα, Τσουκαλαίικα, Καμίνια, Αλισσός)
- Σχεδόν αδύνατη η ασφαλή διέλευση του δημοτικού δρόμου μέσα σε τεράστια μόνιμη κίνηση οχημάτων από μαθητές, ηλικιωμένους κλπ.
- Καταστροφή περιοχής φυσικού κάλους
- Τριχοτόμηση παραλιακής περιοχής μεταξύ των λόφων και της θάλασσας (δρόμος σε άλλη θέση, τραίνο σε άλλη θέση)
- Κοινωνική δυσαρέσκεια και παρεμπόδιση της τοπικής ανάπτυξης
- Πλήρης κατάργηση του προαστιακού στην φάση κατασκευής και επισφαλής λειτουργία του μετά λόγω υπερύψωσης της γραμμής
- Θίγεται ο αρχαιολογικός χώρος Αχλάδα-Σκάγια (θεσμοθετημένος) σε μεγάλο μέρος του και ιδιαίτερα από τον κόμβο της ΒΙΠΕ (αναφέρεται και στην μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων).
- Δεν υπάρχει πλήρες παράπλευρο δίκτυο αφού δεν χωρά παντού με αποτέλεσμα να κόβονται τα χωριά στα δυο και να αποκόπτονται από τα χωράφια τους αφού δεν προβλέπονται υπόγειες διαβάσεις
Η Επιτροπή Πολιτών για την Νότια Χάραξη