Επιστολή με τα σοβαρά προβλήματα που αφορούν την εκπαίδευση των παιδιών, έστειλαν τα μέλη του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Ειδικού Δημοτικού σχολείου Κάτω Αχαΐας στην Προϊσταμένη του σχολείου με κοινοποίηση σε όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες, συλλόγους, την Ομοσπονδία και των Ένωση Γονέων δυτικής Αχαΐας.
Η επιστολή έχει ως εξής:
“Εμείς οι γονείς των μαθητών που φοιτούν στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κάτω Αχαΐας , παρακολουθώντας τις εξελίξεις στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση και με αφορμή την τροπολογία για την ειδική αγωγή (άρθρο 48 του ν. 4415/2016) καθώς επίσης και την ψήφιση της νέας τροπολογίας 29/03 (καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑΕ) , θα θέλαμε να εκφράσουμε τους φόβους μας και τα προβλήματα που αφορούν το μέλλον της εκπαίδευσης των παιδιών μας.
Ήδη οι κτηριακές υποδομές τόσο του σχολείου μας όσο και πολλών άλλων Ειδικών σχολείων δεν είναι αυτές που αρμόζουν σε παιδιά με αναπηρία. Ειδικά Σχολεία που στεγάζονται σε λυόμενες αίθουσες, οι οποίες δεν είναι αρκετές για τον αριθμό των μαθητών του σχολείου, δεν παρέχουν τα επαρκή για την εκπαίδευση των μαθητών και για τη σωστή υποστήριξη τους σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές και καθημερινές ανάγκες τους, όπως πχ. αίθουσα αισθητηριακής ολοκλήρωσης, αίθουσα αυτόνομης διαβίωσης, πρόσβαση σε αναπηρικό αμαξίδιο, χώρος αλλαγής των μαθητών κα. , είναι για εμάς μια καθημερινότητα. Είναι επιτακτική ανάγκη οι συνθήκες αυτές να αλλάξουν και ο νεοσύστατος σύλλογος μας ήδη εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση .
Ένα επιπλέον πρόβλημα είναι η καθυστέρηση στην έναρξη της σχολικής χρονιάς για τα Ειδικά σχολεία, αφού αναμένοντας την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών και τελικά η ανάθεση τους στα σχολεία, η έναρξη της σχολικής χρονιάς για τα Ειδικά σχολεία καταλήγει να γίνεται τέλη Οκτώβρη με μέσα Νοέμβρη ή και αρχές Δεκέμβρη κάθε σχολικού έτους. Στη συνέχεια, η πλήρωση των σχολείων με τις απαραίτητες ειδικότητες π.χ. λογοθεραπευτών, γίνεται συνήθως Ιανουάριο έως Φεβρουάριο. Έως τότε, οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής είναι αυτοί που καλούνται να αναλάβουν και τον ρόλο του θεραπευτή , του Κοινωνικού Λειτουργού, του βοηθητικού προσωπικού κτλ. έως ότου γίνουν οι απαραίτητες διαδικασίες στελέχωσης των θέσεων αυτών. Άνθρωποι πολυεργαλεία εν ολίγοις. Αντιλαμβάνεστε ότι, μόνο επαρκής δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η εκπαίδευση που λαμβάνει ένα παιδί που χρήζει Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης, του οποίου η σχολική χρονιά σε «πλήρως» στελεχωμένο Ειδικό σχολείο διαρκεί από Ιανουάριο έως Ιούνιο, όταν τα υπόλοιπα παιδιά έχουν ξεκινήσει από Σεπτέμβρη.
Σε αυτό έρχεται να προστεθεί ένα ακόμη εξίσου σημαντικό πρόβλημα, οι αλλαγές που πρόκειται να εφαρμοστούν στα Ειδικά Σχολεία, και οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο την εκπαίδευση και το μέλλον των παιδιών που χρήζουν Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης. Είναι αδιανόητο να αντικατασταθούν οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης από εκπαιδευτικούς γενικής παιδείας, οι οποίοι θα έχουν στην κατοχή τους έναν διδακτορικό ή μεταπτυχιακό τίτλο στην Σχολική Ψυχολογία ή έχοντας παρακολουθήσει ένα σεμινάριο 400 ωρών με αμφίβολο αριθμό ωρών πρακτικής άσκησης. Ένα παιδί με αυτισμό που έχει έντονες εκρήξεις θυμού και χρειάζεται ειδική μεταχείριση, ένα παιδί με κινητικές δυσκολίες ή με εγκεφαλική παράλυση, παιδιά με σύνδρομο Down ή με άλλα σύνδρομα και διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, είναι όλα παιδιά με δυνατότητες παρά τις φυσικές ή νοητικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Η εκπαίδευση που θα πρέπει να τους παρέχεται, θα πρέπει να είναι από εκπαιδευτικούς με τα απαραίτητα πτυχία και τη σωστή εξειδίκευση. Εκπαιδευτικούς που γνωρίζουν πως θα αξιοποιήσουν αυτές τις δυνατότητες στο έπακρο και θα αναπτύξουν τις ικανότητες των παιδιών.
Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας για την εξέλιξη των παιδιών είναι η σταθερή σχέση που δημιουργείται μεταξύ δασκάλου – παιδιού. Σύμφωνα με την βιβλιογραφία, τα παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού έχουν απόλυτη ανάγκη την ύπαρξη ενός σταθερού προγράμματος και ανθρώπων που δουλεύουν μαζί τους σε σταθερή βάση. Το ίδιο ισχύει και για
τα υπόλοιπα παιδιά με αναπηρίες. Κατ’ αυτό τον τρόπο τα παιδιά νιώθουν ασφάλεια κι έχουν καλύτερη πρόοδο, τόσο σε εκπαιδευτικό επίπεδο όσο και στις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Αυτό δυστυχώς δεν επιτυγχάνεται με τις συνεχείς αλλαγές εκπαιδευτικών κάθε χρόνο και με την καθυστέρηση στην έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Γι αυτό τον λόγο ζητούμε από εσάς να μας συμπαρασταθείτε στον αγώνα μας, προκειμένου να διεκδικήσουμε:
Τα Σχολεία Ειδικής Αγωγής να στελεχωθούν από εκπαιδευτικούς με το αντίστοιχο πτυχίο, την απαραίτητη εμπειρία και εξειδίκευση.
Τη δημιουργία οργανικών θέσεων για τα Ειδικά σχολεία και τον άμεσο διορισμό μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικοτήτων, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνεχής και σταθερή πρόοδος των παιδιών μας.
ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ κάθετα με την τροπολογία για την ειδική αγωγή (άρθρο 48 του ν. 4415/2016) καθώς επίσης και με την νέα τροπολογία 29/03 (καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑΕ).
Η σχέση εκπαιδευτικού και παιδιού όσον αφορά την Ειδική Αγωγή είναι υψίστης σημασίας. Είναι μια σχέση εμπιστοσύνης που χτίζεται με την πάροδο του χρόνου και συμβάλλει τα μέγιστα στην εκπαίδευση και στην πρόοδο των παιδιών μας. Εκπαιδευτικοί με πτυχία ΕΑΕ και με την ανάλογη εμπειρία είναι ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας, γι’ αυτό λοιπόν ως γονείς παιδιών που χρήζουν Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης ζητούμε να ακουστούν και να υιοθετηθούν οι απόψεις μας και να γίνετε κι εσείς αρωγοί στον καθημερινό μας αγώνα για την δημιουργία ενεργών ΑμεΑ πολιτών.
Η αναπηρία δεν αποτελεί εμπόδιο, η έλλειψη σωστής εκπαίδευσης και παιδείας τα δημιουργούν.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων”