Με πολύ γοργούς ρυθμούς προχωρά το έργο της Ιονίας Οδού και συγκεκριμένα στο τμήμα της Παλιοβούνας με τους εργαζόμενους να προχωρούν σε συνεχείς διανοίξεις του βουνού, αλλά και απομάκρυνση των περιττών πετρωμάτων.
Αυτή τη στιγμή οι εργασίες βρίσκονται στο βόρειο και στο νότιο μέτωπο της Ιόνιας Οδού στην Κλόκοβα, με το προσωπικό να κινείται προσεκτικά και με αυξημένα μέτρα ασφάλειας.
Οι εργασίες που ξεκίνησαν μόλις πριν 7-8 μήνες αναμένεται (αν φυσικά δεν προκύψει κάτι απρόοπτο στη συνέχεια) να έχει διανοιχθεί πλήρως σε ένα χρόνο και να τεθεί σε λειτουργία ως το τελευταίο τμήμα του έργου το καλοκαίρι του 2017.
Με τη λειτουργία της η Σήραγγα Κλόκοβας θα μπει στο «κλαμπ» των μεγάλων τούνελ της χώρας καθώς θα αποτελέσει μία από τις 10 μεγαλύτερες.
Αναφορικά με την περιοχή θα είναι η 2η μεγαλύτερη σήραγγα στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, πίσω από τη Σήραγγα Παναγοπούλας της Ολυμπίας Οδού και φυσικά θα είναι η μεγαλύτερη σήραγγα τόσο στην Αιτωλοακαρνανία όσο και όλη την Ιόνια Οδό.
Το τεχνικό έργο της διέλευσης του αυτοκινητοδρόμου «Ιόνια Οδός» από το όρος Κλόκοβα (Παλιοβούνα) περιλαμβάνει την κατασκευή δύο δίδυμων σηράγγων, μονής κατεύθυνσης, με χωρητικότητα δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Το μέγιστο μήκος του κάθε κλάδου είναι 2.890μ. και 2.880μ. αντίστοιχα, ενώ στον εξοπλισμό τους περιλαμβάνονται συστήματα πυρανίχνευσης, πυρόσβεσης, αερισμού και πληροφόρησης των οδηγών. Τα κέντρα ελέγχου των σηράγγων θα λειτουργούν στα μέτωπα εισόδου και εξόδου.
Για τις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης θα κατασκευαστούν εφτά συνδετήριες (κάθετες) σήραγγες διαφυγής, ενώ θα υπάρχει δυνατότητα αναστροφής της κυκλοφορίας στα αντίθετα ρεύματα, προ και μετά τα μέτωπα των σηράγγων. Με την επιλογή της κατασκευής σήραγγας, αντί της διέλευσης του αυτοκινητόδρομου από τον ορεινό όγκο της Κλόκοβας μέσω περιπορείας, παραμένει ανέπαφη η υφιστάμενη Εθνική Οδός Αντιρρίου – Ιωαννίνων, τόσο στη φάση κατασκευής, όσο και στη φάση λειτουργίας της Ιόνιας Οδού.
Με δεδομένη τη διατήρηση της υφιστάμενης Ε.Ο. θα αναπτυχθεί πλήρης Ανισόπεδος Κόμβος στη Γαυρολίμνη, ενώ προβλέπεται και η λειτουργική αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου τοπικού δικτύου, καθώς και των προσβάσεων στους τοπικούς οικισμούς.
Σήμερα η σήραγγα βρίσκεται στη φάση της εκσκαφής , η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2015, έπειτα και από την έγκριση των οικείων περιβαλλοντικών όρων και πραγματοποιείται ταυτόχρονα και από τα δύο μέτωπα. H πρόοδος στα μέσα Οκτωβρίου ήταν 585 μέτρα στα μέτωπα εξόδου και 280 μέτρα στα μέτωπα εισόδου.
Δείτε εντυπωσιακά πλάνα από την νέα ελεγχόμενη έκρηξη το απόγευμα της Τρίτης 24 Νοεμβρίου. Η κάμερα του Nafpaktia news.gr βρέθηκε στη Κλόκοβα και συγκεκριμένα στη περιοχή Κάτω Καλαβρούζα όπου και κατέγραψε την έκρηξη.