Στην αίθουσα του ΤΕΕ τμ. Δυτικής Ελλάδος με πρωτοβουλία της ΔΕ του Τμήματος, πραγματοποιήθηκε χθές ενημερωτική συνάντηση- ενημέρωση σχετικά με τις εξελίξεις που αφορούν τη σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα. Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος και ο Δ/ντής Εργων και Μελετών Θαν. Καπένης ενώ πήραν μέρος μηχανικοί – μέλη των Μόνιμων Επιτροπών και των Ομάδων Εργασίας του ΤΕΕ Τμ. Δυτικής Ελλάδος, ο αντιδήμαρχος κ. Παύλος Στάμος εκ μέρους του Δήμου, εκπρόσωποι του Πανεπιστημίου Πάτρας.
Η ενημέρωση αφορούσε ολόκληρο το τμήμα της βόρειας και δυτικής Πελοποννήσου. Σήμερα εκτελούνται εργασίες στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη και πρόκειται να ξεκινήσουν άμεσα εργασίες στο τμήμα Ροδοδάφνη – Μποζαίτικα, όπου προβλέπεται να κατασκευαστεί και προσωρινός σιδηροδρομικός σταθμός (πριν την οδό Κανελλοπούλου)για την εξυπηρέτηση της Πάτρας, μέχρις ότου ολοκληρωθούν τα έργα στο τμήμα Μποζαίτικά – Αγ. Διονύσιος – νέο λιμάνι. Το τμήμα μέχρι τα Μποζαίτικα προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί το 2017.
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον κατά τη σύσκεψη προκάλεσε το τμήμα Μποζαίτικα – νέο λιμάνι, που περιλαμβάνει και τη διέλευση από την κεντρική περιοχή της Πάτρας. Από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ διευκρινίστηκε ότι έχει συμφωνηθεί η χρηματοδότηση της μελέτης του από το ειδικό πακέτο χρηματοδότησηςτων Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, και, εκτιμήθηκε ότι η σχετική αίτηση θα υποβληθεί στις αρχές του 2015, οπότε, σε διάστημα της τάξεως του ενός χρόνου θα υπάρξουν νέα στοιχεία και δεδομένα.
Η κατεύθυνση που υπάρχει αυτή τη στιγμή από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ είναι η διερεύνηση της δυνατότητας μιας φτηνής λύσης υπογειοποίησης (μονής γραμμής) ως μακροπρόθεσμη προοπτική, ενώ θα διερευνηθούν διάφορα σενάρια για την υλοποίησή της. Αν και εφόσον προκύψει ότι μια τέτοια λύση είναι άμεσα χρηματοδοτήσιμη θα υλοποιηθεί άμεσα. Διαφορετικά, ως βραχυπρόθεσμη – και πιθανόν μεσοπρόθεση – λύση, διερευνάται ένα σενάριο διατήρησης της υφιστάμενης επιφανειακής γραμμής για τη λειτουργία του Προαστιακού και η κατασκευή μιας παράλληλης, επίσης επιφανειακής, κανονικού πλάτους γραμμής, που θα περνάει μέσα από τη λιμενική ζώνη μέχρι το νέο λιμάνι, για την εξυπηρέτηση της υπεραστικής επιβατικής και εμπορικής κίνησης. Η γραμμή αυτή προοπτικά θα συνεχιστεί και προς νότο. Στο τμήμα Πάτρα – Πύργος, υπάρχουν έτοιμες μελέτες για αρκετά τμήματα και τα έργα κανονικοποίσης και ηλεκτροκίνησης μονής γραμμής προβλέπεται να αρχίσουν μέσα στην προγραμματική περίοδο 2014-20. (Στο πλαίσιο της αναβάθμισης αυτού του τμήματος εξετάζεται και η σύνδεση με ΒΙΠΕ Πάτρας και με το Αεροδρόμιο Αράξου). Κατά την περίοδο αυτή προβλέπεται να αρχίσει η εκπόνηση των μελετών στο τμήμα Πύργος – Καλαμάτα.
Στη συζήτηση εκτέθηκαν διάφορες σκέψεις για τη σύνδεση της Πάτρας.Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η πρόταση του καθηγητή της Αρχιτεκτονικής Σχολής κ. Βασίλη Παππά για διατήρηση του σημερινού διαδρόμου διέλευσης του τραίνου – με υπογειοποήση ή χωρίς στο κέντρο της πόλης – και η δημιουργία σιδηροδρομικού σταθμού και εγκατάστασης φορτοεκφόρτωσης ασυνόδευτων μονάδων στο χώρο της Πειραϊκής – Πατραϊκής, με εγκατάλειψη της ιδέας της χάραξης στην Ακτή Δυμαίων και μέσα στο νέο λιμάνι, και, με ταυτόχρονο υποβιβασμό της Ακτής Δυμαίων, ώστε το οικόπεδο της Π-Π να ενοποιηθεί με το λιμάνι.
Διατυπώθηκαν αρκετές χρήσιμες παρατηρήσεις τις οποίες η ΕΡΓΟΣΕ διαβεβαίωσε ότι θα λάβει υπόψη στο στάδιο της περαιτέρω μελέτης.
thebest.gr