Έπειτα από πρόταση του Περιφερειάρχη Απόστολου Κατσιφάρα και η οποία εγκρίθηκε ομόφωνα από το Περιφερειακό Συμβούλιο, αποφασίστηκε το Σώμα να συνεδριάσει εκτάκτως το πρωί του ερχόμενου Σαββάτου 14 Μαρτίου 2015 στον Πύργο.
Θέμα της έκτακτης συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας θα είναι οι εξελίξεις στο θέμα της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου της Πατρών – Πύργου.
Η σύγκληση κρίθηκε επιβεβλημένη, τόσο για την διαφάλιση του έργου, όσο και στο αίτημα για αλλαγή χάραξης που επανέρχεται στο προσκήνιο.
Η επιτροπή αγώνα επιμένει για τη νότια χάραξη της Ολυμπίας Οδού. Με έγγραφό της προς τον υπουργό Μεταφορών και Δικτύων Γιώργο Σταθάκη και τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη, τα μέλη της επανήλθαν στο πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής δυτικά των Πατρέων, τη «νότια χάραξη» της Ολυμπίας Οδού.
Το έγγραφο κοινοποιήθηκε και στους βουλευτές του Νομού καθώς και στον περιφερειάρχη Δ. Ελλάδας Απ. Κατσιφάρα και στους δημάρχους Πατρέων Κ. Πελετίδη και Δυτικής Αχαΐας Χρ. Νικολάου, από τους οποίους ζητούν υποστήριξη του δίκαιου αιτήματος, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν.
Συγκεκριμένα το έγγραφο, αφού κάνει σύντομη αναφορά στο ιστορικό του έργου, γράφει:
«Επανερχόμαστε στο πάγιο αίτημα των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής δυτικά των Πατρέων, τη «νότια χάραξη» της Ολυμπίας Οδού. Με αυτή τη νέα χάραξη πρωτίστως αποφεύγονται οι κατοικημένες περιοχές και παραμένει το υπάρχον οδικό δίκτυο για την εξυπηρέτηση της πυκνοκατοικηµένης επαρχίας Πατρών και δευτερευόντως, ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται σήμερα, θα πρέπει να συνδέει κέντρα παραγωγής και άλλα διαμετακομιστικά κέντρα, µε στόχο τη συμβολή στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής και της χώρας γενικότερα. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να συνδέει το λιμάνι, τη Βιομηχανική Περιοχή, το αεροδρόμιο του Αράξου κ.λπ.
«ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ»
Η μελετηθείσα χάραξη καταστρέφει το παραλιακό κομμάτι τόσο του Δήμου Πατρέων, όσο και του Δήμου Δυτικής Αχαΐας οικιστικά, πολεοδομικά, περιβαλλοντικά, κοινωνικά, αλλά κυρίως οικονομικά, καθ’ ότι θα αποτελέσει “µπάρα” στην είσοδο της πόλης των Πατρών, µε την πρόβλεψη τοποθέτησης διοδίων στα Καμίνια. Ομοφώνως οι κάτοικοι και οι φορείς της περιοχής µε πρώτα τα δημοτικά συμβούλια τόσο της Πάτρας όσο και της Δυτικής Αχαΐας είναι κάθετα αντίθετοι στη συγκεκριμένη χάραξη και ζητούν τη νότια χάραξη της Ολυμπίας Οδού.
Αναφέρουμε την πρόταση ότι οι απαλλοτριώσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί για την υπάρχουσα χάραξη στο τμήμα από Μιντιλόγλι μέχρι Κ. Αχαΐα, ενδείκνυνται να χρησιµοποιηθούν προς όφελος τον κατοίκων αυτών των περιοχών, αφού αυτή η δηµόσια γη θα περάσει στα τοπικά οικιστικά σύνολα, τα οποία θα µπορούν µε ευθύνη τους να δηµιουργήσουν πάρκα αναψυχής, χώρους υπαίθριων εκθέσεων, ποδηλατόδροµους, διαδρομές περιπάτων κ.λπ. Και έτσι να προκύψει ένα “γραµµικό” πράσινο πάρκο.
ΕΣΤΩ ΣΤΟ «ΠΑΡΑ 5»
Θα πρέπει έστω και στο παραπέντε να σταματήσει η δημοπράτηση του ως άνω έργου και να πραγματοποιηθεί άμεσα η δημοπρασία του έργου “Κάτω Αχαΐα – Πύργος”, καθότι έχουν εκτελεσθεί σε αυτό το τμήμα οι βασικές εργασίες υποδομής. Να μελετηθεί εκ νέου το τμήμα Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαΐα σύμφωνα µε την προμελέτη του ΥΠΕΧΩΔΕ (αποκαλούμενη Σουφλιά ή Νότια Χάραξη) και στη συνέχεια να δημοπρατηθεί, αφού γίνουν οι σχετικά εύκολες και οικονομικές νέες απαλλοτριώσεις, καθ’ ότι πρόκειται για γεωργική γη».