«Άγριες» καταστάσεις στα σχολεία της Πάτρας, με τα περιστατικά βίας να είναι αρκετά συχνά! Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις οι μαθητές καταλήγουν από την σχολική αίθουσα σε θάλαμο νοσοκομείου.
Ένα τέτοιο συμβάν σημειώθηκε την περασμένη εβδομάδα σε ΕΠΑΛ της Πάτρας, κατά την διάρκεια του μαθήματος, σε τάξη της Γ’ Λυκείου. Σύμφωνα με καταγγελία μαθητής επιτέθηκε σε συμμαθητή του, χτυπώντας τον με κλειδιά στο πρόσωπο και μάλιστα την ώρα που ο καθηγητής παρέδιδε το μάθημα.
Οι λόγοι που έγινε αυτή η επίθεση παραμένουν άγνωστοι, η πλευρά του θύματος όμως υποστηρίζει πως δεν προκάλεσε τον δράστη. Το αποτέλεσμα ήταν το παιδί που χτυπήθηκε να καταλήξει με ασθενοφόρο στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ρίου, με πολλές μελανιές κάτω από το μάτι του.
Αναγκάστηκε να νοσηλευτεί για δύο μέρες στο νοσοκομείο, αφού υπήρξε κίνδυνος για μόνιμη βλάβη στο μάτι, ενώ έλαβε εξιτήριο την Κυριακή.
Σύμφωνα με την καταγγελία, το θύμα έχει ήδη υποβάλει μήνυση στον δράστη, ενώ υπάρχουν και οι σχετικές ιατρικές γνωματεύσεις που αποδεικνύουν την σοβαρότητα των χτυπημάτων που δέχτηκε.
Αυτό που αξίζει να σημειωθεί, είναι ότι την ώρα που συνέβη το περιστατικό, κανείς από τους καθηγητές ή άλλους παράγοντες του σχολείου δεν παρενέβη για να σταματήσει την εξέλιξη του συμβάντος.
Παρακολουθούσαν, σαν θεατές, χωρίς στη συνέχεια να δείξουν το ανάλογο ενδιαφέρον για το παιδί που είχε χτυπηθεί.
Τα επίσημα στοιχεία για την βία στα σχολεία
Τα στοιχεία έρευνας που δόθηκαν στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Παιδείας σε δείγμα 3.682 μαθητών της πρωτοβάθμιας και 31.602 της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, είναι τα ακόλουθα:
το 65% των μαθητών έχει παρακολουθήσει bullying συμμαθητών του,
το 29% έχει ασκήσει βία σε συμμαθητές του από σπάνια έως πολύ συχνά.
Μετά από έρευνα που έγινε επίσης στα σχολεία της χώρας μας πριν δύο χρόνια, τα αποτελέσματα ήταν τα ακόλουθα:
Το 10% των μαθητών έχει δεχτεί ενδοσχολική βία από συνομηλίκους ή από παιδιά που ανήκουν σε άλλες ηλικίες.
Οι θύτες ανέρχονται στο 5% του μαθητικού πληθυσμού
Τα αγόρια πέφτουν πιο συχνά θύματα
Η αναλογία αγοριών-κοριτσιών που εμπλέκονται σε περιστατικά βίας, είναι 3 προς 1, καθώς τα αγόρια έχουν μεγαλύτερη μυϊκή δύναμη και μπορούν πιο εύκολα σε σχέση με τα κορίτσια να μπλεχτούν σε περιστατικά σωματικής βίας. Τα κορίτσια αντίθετα, καλύπτουν την έλλειψη σωματικής υπεροχής με την λεκτική υπεροχή τους, όπως άλλωστε γνωρίζουμε από την ψυχοσεξουαλική ανάπτυξη του εφήβου αλλά και από έρευνες, ότι το κορίτσι μπορεί πολύ πιο εύκολα να εκφραστεί λεκτικά σε σχέση με το αγόρι.
Τα μισά από τα παιδιά – θέματα δεν αναφέρουν πουθενά το γεγονός, ενώ τα άλλα μισά μιλάνε σε φίλους τους και λιγότερο στους γονείς ή στους εκπαιδευτικούς.
Ο σχολικός εκφοβισμός ξεκινάει συνήθως από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, ακόμα και από την πρώτη δημοτικού, ενώ η κορύφωσή του παρουσιάζεται στην εφηβική περίοδο των 11 – 14 ετών.